Hoe maak je een afspraak met Vluchtelingenwerk op je mobiele telefoon?
Let op: deze mogelijkheid is tot aan het einde van de lockdown uitgeschakeld.
Methode 1
Als je denkt dat je dit niet zelf kan ga je naar het kantoor op dinsdag tussen 10.00 en 12.00 uur.
Bert Gorlee helpt je dan om de eerste afspraak op je mobiele telefoon te maken.
Methode 2
Je gaat het zelf proberen. Je bent nu al op de website van Vluchtelingenwerk Gorinchem. Dus je weet hoe je hier bent gekomen.
Stap 1
Heb je een z.g. Android-telefoon (Samsung, Redmi, Nokia, etc.) dan kun je op de volgende manier een snelkoppeling naar deze website maken:
Bovenaan je scherm rechts zie je drie puntjes boven elkaar. Klik daar op.
Er verschijnt nu een lijst met mogelijkheden:
Kies de mogelijkheid: Toevoegen aan startscherm
Je krijgt nu dit te zien:
Verander dit in je eigen tekst: bijvoorbeeld “Afspraak maken”
Klik daarna op Toevoegen.
En op de laatste pagina van je menu met apps zie je dan:
Nu hoef je nooit meer een webadres in te toetsen.
Stap 2
Ga op de website naar Afspraak maken.
Zet het vinkje en druk op Volgende stap
Je kunt nu het boekingssysteem zelf laten kiezen, of je kiest iemand die je al kent en waar je eerder een afspraak mee hebt gehad.
Dit is de eerste mogelijkheid waar je voor kunt kiezen.
Wil je een andere dag kiezen, klik dan op het kalendertje (naast de datum).
Je ziet nu de dagen waarop de spreekuren mogelijk zijn (dinsdag en donderdag zijn groen).
De eerste beschikbare dag is donderdag (blauw).
Nu kun je kiezen voor een tijd.
De beschikbare tijden zijn groen.
Na je keuze van de dag en de tijd klik je weer op Volgende stap.
Hier moet je jouw gegevens invullen.
De gegevens hierboven zijn een voorbeeld (natuurlijk geen gegevens van jou).
Hierna klik je weer op Volgende stap
Dit is wat je hebt geboekt en Hanso is gekozen door de computer.
Dat bevestig je nog een keer.
Als je een goed emailadres hebt opgegeven krijg je een bevestiging in je mail.
Stap 3
Wil je nog een keer zien wat je hebt geboekt, klik dan op Jouw Afspraken.
Hier kun je dus ook de afspraak afzeggen als je niet kunt (Annuleer boeking) of een andere dag/tijd kiezen (Reschedule).
Stap 4
Als je maar één keer een afspraak maakt en als je denkt dat je niet meer terug gaat komen op ons kantoor, dan is dit voldoende.
Maar als je denkt dat je vaker terug gaat komen, dan is het verstandig om je te registreren. Dat betekent dat je bij een volgende afspraak alleen je wachtwoord hoeft op te geven.
De volgende keer dat je weer een boeking wilt maken krijg je na het kiezen van de dag en de tijd de mogelijkheid om in te loggen.
Dat kan pas als je je hebt geregistreerd, dus je gaat de eerste keer verder als gast.
Hier geef je nog een keer je naam, emailadres en telefoonnummer op en moet je ook een wachtwoord opgeven.
Gebruik als wachtwoord ‘zusterstraat’, wat je twee keer invult.
Bij de volgende keer hoef je alleen nog maar je wachtwoord op te geven.